24.12. - Wigilia

24 grudnia wypada wigilia co roku świętujemy ten dzień w Naszym Domu bardzo świątecznie i rodzinnie. Zawsze zaczynamy od modlitwy i łamania się opłatkiem ,a następnie zasiadamy do pięknie nakrytego stołu i spożywamy potrawy wigilijne. Nigdy nie brakuje wspólnego śpiewania kolęd, które są już tradycja i sprawiają Nam ogromną radość i wprowadzają w Świąteczny nastrój.

20.12. - Odwiedziny Słuchaczy z Z.J.E.W.M. w Gorlickiego

Serdecznie dziękujemy Dyrektorowi, Gronu Pedagogicznemu oraz Słuchaczom Zespołu Jednostek Edukacyjnych Województwa Małopolskiego w Gorlicach za piękne życzenia oraz pierniczki świąteczne. Cieszymy się bardzo, że zawsze o nas pamiętacie.

19.12. - Odwiedziny Młodzieży ze szkoły nr. 1 w Gorlicach

Przed świętami wiele osób o nas pamięta, również Młodzież ze szkoły nr. 1 w Gorlicach. Uczniowie przygotowali dla nas piękny stroik i upiekli bardzo smaczne ciasta piernikowe za co serdecznie dziękujemy.

19.12. - Odwiedziny Przedszkolaków z życzeniami Świątecznymi

Tradycyjne przed Świętami Przedszkolaki odwiedziły nasz Dom i Mieszkańców z życzeniami świątecznymi oraz prezentami. Bardzo dziękujemy za pamięci i życzenia.

15.12. - Wspólne pieczenie pierniczków z Przedszkolakami

Co roku przed świętami Nasze Mieszkanki pieką pierniczki, w tym roku mieliśmy przyjemność przygotowania ciasteczek wspólnie z Przedszkolakami ze Stróżówki. Spędziliśmy bardzo mile i pracowicie czas a efektem były piękne, smaczne, kolorowe pierniczki. Nasi Mali pomocnicy już kolejny raz odwiedzają nasz Dom i wnoszą bardzo dużo radości i uśmiechu za co bardzo dziękujemy Panią Wychowawczynią.

07.06. - Mikołaj

Jak co roku naszych Mieszkańców odwiedził święty Mikołaj i przyniósł podarunki dla każdego, sprawiając ogromną radość.

Zabawa Andrzejkowa

W tym roku na zabawę Andrzejkową zaprosiliśmy naszych przyjaciół z DPS Klimkówka i DPS ul.Michalusa, gdzie wspólnie spędziliśmy mile czas. Wróżki wróżyły wszystkim wspaniałą przyszłość, duże pieniądze i piękną miłość. Podczas zabawy nie zabrakło smacznego poczęstunku, który przygotowały nasze Mieszkanki w ramach terapii zajęciowej.Dziękujemy gościom za doskonałą zabawę i mile spędzony czas wolny.

09.11. - Spotkanie z Okazji Dnia Niepodległości z DPS Klimkówka

04.11. - Spotkanie z Młodzieżą Oazową

Dzisiejsze popołudnie spędziliśmy z Gorlicką młodzieżą należącą do Oazy przy parafii Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Gorlicach.

26.10. - Udział w projekcie "Sadownictwo"

Po raz kolejny zostaliśmy zaproszeni do „Majsternia Karpat” do udziału w projekcie „Sadownictwo”.

13.10. - Udział w projekcie "Budowle Beskidu Niskiego"

Na początku października zostaliśmy zaproszeni do „Majsternia Karpat” w Sękowej i wzięliśmy udział w projekcie „Budowle Beskidu Niskiego”. Na miejscu czekał na nas pyszny poczęstunek i wspaniała aromatyczna herbata przegotowana przez Panią Anię, którą smakowaliśmy. W miłej atmosferze Nasi Mieszkańcy wspominali i opowiadali o swoje dawnych domach – „chałupach”  z izbami, sieniami bez wody bieżącej, natomiast Pan Piotr dobrze zorientowany w temacie dzielił się swoimi spostrzeżeniami na ich temat. Spędziliśmy bardzo miłe popołudnie w doskonałym towarzystwie i pięknym miejscu za co bardzo dziękujemy Panu Piotrowi i Pani Ani.

10.10. - Spotkanie integracyjne w DPS ul. Michalusa

Zostaliśmy zaproszenie przez Nasz zaprzyjaźniony DPS z ul. Michalusa na spotkanie integracyjne pn. „Złota Polska Jesień”. ŚDS zaprezentował bardzo zabawny skecz a następnie wszyscy razem biesiadowaliśmy przy pysznym poczęstunku i kawie. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas.

06.10. - Wycieczka do Miasteczka Galicyjskiego

Już po raz kolejny Nasi Mieszkańcy wybrali się na wycieczkę do Nowego Sącz, aby zwiedzać Miasteczko Galicyjskie. Jest to jeden z najbardziej atrakcyjnych miejsc które warto zobaczyć i cofnąć się w czasie do  prowincji galicyjskiej przełomu XIX i XX wieku.

05.10. - Wyjście na Gorlicki Rynek

Wyjście na Gorlicki Rynek na frytki, lody i kawę. Dziś postanowiliśmy zmienić otoczenie i wypić kawę w kawiarni na Gorlickim Rynku.

22.09. - Wycieczka do Starego Sącza na Molo Leśne

W piękny słoneczny dzień zabraliśmy Naszych Mieszkańców na wycieczkę do Starego Sącza na „Leśne Molo” – spacer w koronie drzew. Jest to jedna z wielu atrakcji Starego Sącza. Na szczyt szliśmy ścieżką edukacyjna „Krople rosy” przez las, na której poznaliśmy cykle życia kumaka górskiego. W jej skład wchodzi aż 7 całkiem sporych szklanych kul. Prezentują one ciekawostki o kumaku, który jest płazem, ale nie żabą. Ostatnia kropla rosy znajduje się przy samym wejściu na ścieżkę w koronie drzew, gdzie drewniana platformą doszliśmy do końca  platformy i  tam czekał na nas przeszklony punkt widokowy – przezroczysta podłoga, co dla Naszych Mieszkańców było fantastyczną atrakcją. Widać stąd zabudowania Starego Sącza, Kotlinę Sądecką oraz wznoszące się nieopodal szczyty Beskidu Niskiego oraz Sądeckiego. Na koniec wycieczki na prośbę Mieszkańców wstąpiliśmy do McDonalda.

20.09. - Warsztaty Kulinarne w Majsterni Karpat

We wrześniu wzięliśmy udział w warsztatach Kulinarnych w Sękowej. Zostaliśmy zaproszeni przez „Majsternia Karpat” do wspólnego lepienia pierogów. Na początku spotkania zostaliśmy oprowadzeni po pięknym zabytkowy kościele w Sękowej, który został wpisany na listę UNESCO. Następnie uczyliśmy się jak robić łemkowskie pierogi w pięknym i urokliwym miejscu jakim jest „Majsternia Karpat”, którą tworzą wspaniali ludzie Pani Anna i Pan Piotr. A na koniec najprzyjemniejsza  część warsztatów czyli degustacja pierogów. Mieszkańcy byli zachwyceni.

13.09. - Ognisko w Naszym Ogrodzie

Ognisko, kiełbasa, śpiew – tak Nasi Mieszkańcy spędzali popołudnie w ogrodzie.

05.09. - Wycieczka do Sękowej

Ponieważ mamy piękny wrzesień w tym roku, wybraliśmy się na wycieczkę do Sękowej do Parku Historyczno – Sensorycznego. W Sękowej zwiedzaliśmy park Sensoryczny idealne miejsce na relaks , Park Historyczny – strzeżona przez żołnierzy z armii trzech zaborców.  Przestrzeń ma być miejscem poznawania historii I wojny światowej co bardzo zaciekawiło Naszych Mieszkańców. Nie mogło zabraknąć ulubionego elementu naszych wycieczek czyli  kawy i ciastka.

25.08. - spacer do parku

Gdy tylko dopisuje pogoda zabieramy Naszych Mieszkańców do pobliskiego parku na spacer oraz kawę i lody.

23. 08. - kino plenerowe

W pewien piękny i ciepły sierpniowy późny wieczór zorganizowaliśmy dla Naszych Mieszkańców kino plenerowe. Wyświetlaliśmy film pt. „Próba ognia”, który się bardzo podobał wszystkim Paniom.

09.08.- Spotkanie integracyjne z DPS ul.Michalusa i DPS Klimkówka

Jak co roku staramy się zaprosić Nasze zaprzyjaźnione Domy z DPS ul. Michalusa, Gorlice i DPS Klimkówka, aby wspólnie miło spędzić czas. W tym roku spotkaliśmy się przy kawie i ciastku, aby móc porozmawiać, pobawić się i pośpiewać wspólnie. Nasze Mieszkanki na zajęciach z terapii zajęciowej upiekły na tą okoliczność pyszne ciasto ucierane i rogaliki, a Panie z kuchni przygotowały smaczną pizzę. Dziękujemy gościom za spędzony czas i zapraszamy ponownie.

19.07. - Grill w naszym Ogrodzie

Pewnego popołudnia zorganizowaliśmy grilla w naszym Domu. Pomimo tego, iż zaskoczył nas deszcz udało nam się upiec pyszne kiełbaski i kaszankę z kapustą z grilla. Wszystko smakowało po poczęstunku mieliśmy siły na śpiew i dobrą zabawę.

12.07. - Grill w DPS ul. Michalusa, Gorlice

Zostaliśmy zaproszenie do Naszych przyjaciół do DPS ul. Michalusa w Gorlicach na grilla. Bawiliśmy się doskonale i zjedliśmy przepyszne kiełbaski i smaczne ciasto. Bardzo dziękujemy za zaproszenie czas z Wami zawsze przebiega w miłej i przyjemnej atmosferze.

12.07. - Film w Kinie Kolory

W tym roku pierwszy raz wybraliśmy się do kina Kolory na film pt. „Niebo nie może czekać” to odkrycia fenomenu historii Carla Acutisa, zmarłego w 2006 roku na białaczkę nastolatka               i wyniesionego na ołtarze w 2020 roku.

07.07. - Spacer do Parku

W pewnie piękny lipcowy poranek wybraliśmy się do parku Gorlickiego na spacer, kawę i lody.

04.07. - Odpust Tuchowski

Najważniejszą uroczystością w sanktuarium Matki Bożej w Tuchowie  jest obchodzony co roku Wielki Odpust Tuchowski. W tym roku odbył się on w dniach 1 – 9 lipca pod hasłem: „Wierząc   w Chrystusa – kochajmy Kościół!”. Nasi Mieszkańcy tradycyjnie wybrali się na Mszę dla Dps – ów, było to dla nich niezwykłe przeżycie duchowe.

19.06. - Wycieczka do Starej Wsi

Część naszych Mieszkańców już po raz drugi wybrała się na Wycieczkę do Starej Wsi gdzie zwiedzaliśmy piękne „Ogrody Biblijne”. Pogoda oraz humory Nam dopisały. W drodze powrotnej na życzenie Naszych Mieszkańców zatrzymaliśmy się w Mc Donald gdzie zjedliśmy niezdrowe burgery i frytki. Wszyscy uczestnicy wycieczki byli bardzo zadowoleni.

15.06. - Jubileusz 50 - lecia DPS w Foluszu

15 czerwca br. odbyły się uroczyste obchody jubileuszu 50-lecia powstania Domu Pomocy Społecznej w Foluszu. Uroczystości rozpoczęła Msza Święta celebrowana przez J. E. ks. Biskupa Jana Wątrobę, który  bardzo ciepło wypowiedział się o  jubileuszu ośrodka. Starosta podziękował wszystkim pracownikom za ich ogromne zaangażowanie w pracę.

06.06. - Wycieczka do Stara Wieś zwiedzanie "Ogrodów biblijnych"

06 czerwca wybraliśmy się na wycieczkę do miejscowości Stara Wieś gdzie mieszczą się przepiękne ogrody biblijne, które zwiedzaliśmy. Mieszkańcy byli bardzo zadowoleni dlatego postanowiliśmy, że wrócimy z inną grupą w to miejsce. W pobliskiej restauracji wypiliśmy przepyszną kawę i zjedliśmy smaczne ciasto.

04.06. - Marsz żonkilowy

W Gorlicach odbył się XIII Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. W parafii św. Jadwigi Królowej odprawiona została msza święta w intencji rodzin, osób chorych, z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów i wolontariuszy. Natomiast odbył się XI Gorlicki Marsz Żonkilowy uczestnikami marszu byli podopieczni warsztatów terapii zajęciowej, działających na terenie powiatu gorlickiego, ośrodków wychowawczych oraz stowarzyszeń zrzeszających osoby niepełnosprawne, wolontariusze i mieszkańcy. Na scenie występowali podopiecznych Warsztatów Terapii Zajęciowej.

03.06. - Dzień Otwarty

Jak co roku w naszym Domu organizowany mamy Dzień Otwarty połączony z Dniem Rodzin. Już po raz 12 spotykamy się z rodzinami , przyjaciółmi oraz znajomymi Naszych Mieszkańców, aby wspólnie spędzić czas, lepiej się poznać i podziwiać pracę naszych Podopiecznych. Pani Dyrektor powitała serdecznie zaproszonych gości, a następnie zaprezentowaliśmy filmik Naszego Domu    i życia codziennego Naszych Mieszkańców. Pracownicy wraz z Mieszkańcami w ramach terapii zajęciowej przygotowali pyszny poczęstunek, który, częstowali się goście i Mieszkańcy.

01.06. - Dzień Dziecka

Pierwszego czerwca obchodzimy Dzień Dziecka dlatego my również z Mieszkańcami postanowiliśmy zrobić symboliczne prezenty dla Dzieciaków z zaprzyjaźnionego przedszkola. Nasi Mieszkańcy przygotowali małe słodkości i wręczyli je dzieciom z przedszkola Sióstr Służebniczek w Gorlicach.

30.05. - Wycieczka do Nowego Sącza

Pod koniec  maja wybraliśmy się na wycieczkę do Nowego Sącza. Zwiedziliśmy Miasteczko Galicyjskie, wypiliśmy pyszną kawę w kawiarni oraz spacerowaliśmy po park w Nowym Sączu.

04.04. - Odwiedziny Przedszkolaków

Przed świętami odwiedziły nas przedszkolaki ze Stróżówki z pięknym przedstawieniem. Każdy Mieszkaniec został obdarowany  karteczką  Świąteczną zrobioną własnoręcznie przez Dzieci.

31.03. - Droga Krzyżowa w Foluszu

Droga krzyżowa to wielkopostne nabożeństwo upamiętniające i symbolizujące ostatnią drogę Jezusa Chrystusa, skazanego na śmierć. Po krótkiej przerwie spowodowanej covidem po raz kolejny odbyła się droga krzyżowa na terenie Folusza, przygotowana przez środowisko miejscowego domu pomocy społecznej i środowiskowego domu samopomocy  z udziałem Mieszkańców i pracowników różnych Domów Pomocy Społecznej.

30.03. - Konkurs Plastyki Obrzędowej

Nasza Mieszkanka Pani Jadwiga Lysko otrzymała wyróżnienie w konkursie zorganizowanym przez GCK na pisankę wielkonocną. Ideą konkursu jest kultywowanie, podtrzymywanie i dokumentowanie ludowej tradycji zdobienia pisanek oraz upowszechnianie plastyki obrzędowej związanej z okresem Świąt Wielkanocnych. Przedmiotem konkursu są pisanki wykonane w technikach tradycyjnych, o motywach zdobniczych utrwalonych tradycją na terenie powiatu gorlickiego.

29.03. - Przegląd Palma i Stołów Wielkonocych

Delegacja mieszkańców wraz z Dyrektorem Domu uczestniczyła w Przeglądzie Palm i Stołów Wielkanocnych w Domu Pomocy Społecznej w Nowym Sączu. Celem przeglądu jest kultywowanie tradycji związanych ze Świętem Wielkiej Nocy, a także integracja osób niepełnosprawnych i ich aktywizacja do uczestnictwa w życiu społecznym. Jury zwracało uwagę na tradycyjność potraw oraz materiałów użytych do wykonania palm wielkanocnych a także na walory artystyczne i estetykę.

08.03. - Dzień Kobiet

Jak co roku w naszym Domu świętujemy Dzień Kobiet. W tym dniu siadamy do wspólnego stołu pięknie przygotowanego przez naszych Panów zajadamy pyszne ciasto przygotowane na terapii zajęciowej i pijemy kawę.

15.02. - zabawa karnawałowo - walentynkowa

W Naszym Domu również zorganizowaliśmy zabawę karnawałowo – walentynkową po powrocie od naszych przyjaciół z Klimkówki. Na terapii zajęciowej przygotowaliśmy słodkie oponki oraz chrust, aby poczęstować wszystkich przybyłych Mieszkańców. Uczestnicy spotkania bawili się doskonale przy przebojach lat 80 oraz współczesnych. Pracownicy przygotowali proste konkursy w których Mieszkańcy chętnie brali udział.

14.02. - Spotkanie Walentynkowe w DPS Klimkówka

14-ego lutego obchodzony jest powszechnie jako Dzień Zakochanych. Naszych Mieszkańców wraz z Panią Dyrektor zaproszono przez zaprzyjaźniony Dom do Klimkówki. Zorganizowano doskonałą zabawę taneczną  i pyszny poczęstunek. Bardzo miło było się spotkać i spędzić wspólnie czas. Dziękujemy gospodarzom.

31.01. - Kolędowanie z Chórem z Bazyliki Mniejszej w Gorlicach

Po raz kolejny wizyta Chóru w DPS sprawiła osobom tu mieszkającym dużą radość. Wprowadziła uczestników spotkania we wspaniały nastrój dzięki czemu spędzili miło wieczór.

23.01. - Kolędowanie z Chórem "Młodzi Duchem"

W pewien styczniowy wieczór odwiedziły nas Chór „Młodzi Duchem” i wspólnie kolędowaliśmy.Odwiedziny w Domu Pomocy Społecznej są niezwykle ważne dla osób starszych, schorowanych i samotnych.

20.01. - Występ zespołu Pogórzanie

20 stycznia w Naszym Domu wystąpił przed Naszymi Mieszkańcami zespół Pogórzanie w pięknych, kolorowych strojach. Wydarzenie było nie tylko okazją do miłego spędzenia wieczoru, ale także do wysłuchania tradycyjnych kolęd. Na zakończenie występów Pani Anna – Mieszkanka DPS serdecznie podziękowała i wręczyła wykonawcom pamiątkowy upominek wykonane przez Mieszkańców.

19. 01. - Dzień Babci i Dziadka

Jak co roku  na dzień Babci i Dziadka do Naszego Domu przychodzą dzieci z zaprzyjaźnionego przedszkola Sióstr Służebniczek NMP NP w Gorlicach. Mali artyści zaśpiewali piękną piosenkę, wyrecytowali wiersze a na koniec złożyli serdeczne życzenia wszystkim Mieszkańcom i poczęstowali przepysznym ciastem piernikowym. Dziękujemy w imieniu Podopiecznych za ten miły gest i pamięć.