Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej

Wstęp deklaracji

Dom Pomocy Społecznej w Gorlicach, ul. Sienkiewicza 30 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.dpsgorlice.pl

Dane teleadresowe jednostki:

Telefon: +48 183526708, całodobowo: 666 362 092

E-mail: dpsgorlice_s@wp.pl
Adres korespondencyjny: ul. Sienkiewicza 30, 38 – 300 Gorlice

Data publikacji strony internetowej: 2019-09-01

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-29

Strona internetowa Domu Pomocy Społecznej w Gorlicach, ul. Sienkiewicza 30 jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • zamieszczone na stronie internetowej DPS informacje publiczne, w postaci załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości
  • brak mapy strony
  • brak focusu dla osób niedowidzących.

Ułatwienia na stronie internetowej DPS

Strona internetowa DPS posiada następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
  • możliwość zmiany czcionki
  • podkreślenie linków i odnośników w tekście

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia 2020-04-17

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez przeszkolonego pracownika Domu Pomocy Społecznej.

 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Sabina Lisowicz
e-mail: socjalne@dpsgorlice.pl
Telefon: +48 183526708

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Siedziba Domu Pomocy Społecznej przy ul. Sienkiewicza 30 w Gorlicach spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W zakresie dostępności architektonicznej:

  • przed budynkiem oznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
  • instalacja rozwiązań architektonicznych na zewnątrz budynku – podjazd dla wózków inwalidzkich,
  • przestrzenie komunikacyjne budynków wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy),
  • instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń – winda, platforma przyschodowa,
  • zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny – tablice informacyjne,
  • toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • ciągi komunikacyjne wyposażone w barierki i poręcze,
  • schody posiadają oznaczenia kontrastowe krawędzi,
  • zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
  • zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.


W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

  • zapewnienie komunikacji z Domem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku,
  • zapewnienie osobom słabowidzącym i niedowidzącym możliwości skorzystania z lupy powiększającej lub odczytania dokumentu przez pracownika DPS,
  • możliwość skorzystania ze zdalnego dostępu online do usługi tłumacza języka migowego za pomocą stron internetowych lub aplikacji.
Przewiń na górę
Skip to content